ffu

ffu
life is beautiful

Saturday, January 28, 2012

norma kehidupan dan dugaan

assalamualaikum. 

sangat sudah sekian lama, bebulan, behari, betahun saya tinggalkan blog ini yg menjadi pendengar setia setiap suara hati. Hmmm, ya saya tahu hidup penuh dengan kesukaran dan saya percaya ALLAH s.w.t menguji setiap hambanya setimpal dengan kemampuan. Tak apa, saya percaya ada hikmah di sebalik ujian juga ada pelangi setelah hujan.

Marah, merajuk, terasa, kesal, kecewa, hancur, luluh, lunyai , hampa, merana serta derita. Tak ape, bukak kocek, sumbat then zip kemaskemas. orang lain tak pelu tahu, untuk apa dikongsi sedangkan yang merasa hati. Bila saya sedih mahupun kecewa, senyap itu cara saya berbicara. hempas pintu kuatkuat? I change my routine  tak elok lakukan vandalisme kan . Dulu rasa mahu bekongsi itu ada but now silent is the best therapy i found.

Muhasabah diri 
 Istiqamah
 Hanya padamu Ya ALLAH s.w.t aku mengadu, permudahkan urusan hidupku.

No comments:

Post a Comment