ffu

ffu
life is beautiful

Saturday, February 12, 2011

work under pressure

masa submit resume dlu bukan maen lg kan tulis able to work under pressure, work overtime lah hapelah, tp bile in real work situation, mulot ni asek nk merungut aje,.haiss tp takan merungut pree je kan,.msti ade sbb!
beginilah alkisahnye:



kat opis aku ni ade la sorang hamba allah tu, gila pangkat lah kategorinya. org atas bg keje kat die, sume die nk lambak kat student praktical ni,.bukan tanak membantu, tp kalo dah kita ni tataw menahu program yg dijalankan, polisi, syarat srta kedudukan cane kita nk setel? btul tak! takan kita call bg tau maklum itu ini, tp then bile dorang tye kita balik, tp kita tak leh jawb, tak ke meranapkan reputasi organisasi tu sendiri, tak ke malu boss aku nti,.kan?kan?

 yang ak pelik dan geramnye, ko tu tak de la nk kate bz sgt, duk ngadap laptop dgr muzik tgk video pastu gelak2 aje, tp bile ade keje cket sume nk lambak kt student.  aish tak btul tu ye, sgt tak bertauliah, menganiaya nameneye.. kami disini mmg untuk membantu, tp bukan smua keje kami bley buat.sbb kami tataw the whole program yg organisasi ni jalankan.

 oleh yang demikian, wahai budiman. kami sedia membantu, tp kami juga perlu dibantu oleh anda2 smua ya. sbb kami sedang BELAJAR,. aku sedar tanggungjawab aku sebagai STUDENT. bkn mau tunjuk belang, tp cara anda tu salah, salah gunakan kuasa,.kami pon sibuk dgn report kami, tugasan kami during worked here, tp jangan anda jadikan kami ONE FOR ALL. kami still ad hak, HAK SEBAGAI STUDENT.

kalo diberi ckup kefahaman, mkluman insyaallah kami tak susah2 nk tolong, sedia membantu. tp bukan membebankan kami sedangkan anda berbahagia di depan laptop anda. dahla tak bg ak rehat suroh siapkan keje die, dr pg bkn buat hape2,.bile nk guna cepat laju je jadikan ak mgsa ya,.ckp bkn main belagak. ingat BUDI BAHASA BUDAYA KITA,.kenapela dalam ramai2 staff kat sini, ko je yg ak MARK! kenape ko tak jd cam staff laen, tahu menghargai, tahu menghormati walau kami bukan PERMANENT STAFF kat cini.

aku kalau boleh, tanak tgk muka ko, sinis! nk bg keje kat orang senyum2 mgejek plak,.JAHAT LA WEH!
Atau kata lain TAK BERADAB! aaaaa gitu, kan da kene ngan aku,.dengan rasa geram yang amat arini berani jugak aku bukak mlut say NO TO HIM! sebab kau da terlampau gunakan aku sebelum ni, pdahal ko tgk ak tgk sibuk buat keje arahan boss aku, tp ko nk jugak jd boss aku kan. STRESS?? YA! bila berdepan dengan org cm kau dan seumpama dengan kau.,time belajar before ni, aku penah rase lg stress dari sekarang, so tade hal sgt unk aku handle wat i feel skrg. tp kalau bley buat ape nk jerumuskan diri ke lembah stress ni kan!bkn elok pon,. so i jus want tell u, my attitude is based on how u threat me,.berpijaklah pada bumi yang nyata,.masih jauh perjalanan untuk mengejar cita2, peluang yang datang akan cerah kalau kita disenangi,berkat doa-doa org sekeliling yang selesa bekerjasama dengan kita,.tp kalau sebaliknya,.buruk padahnya kan.

im here, to learn and gain lots of experience and knowledge, to feel the real work environment, so please help me, threat me nicely as other permanent staff here.  bukan minta untuk diraja-rajakan.bukan juga minta dilayan sebagai anak kenalan kalian semua, tp sebagai seorang siswi@ pelajar. itu saja entry kali ni,.
############################bye###################

No comments:

Post a Comment